Adres siedziby:
ul. Sarego 2
31-047 Kraków
Adres do korespondencji:
ul. Krakowska 1
32-083 Balice k. Krakowa
Kontakt:
tel.: +48 12 357 27 00, +48 666 081 111
faks : +48 12 422 80 65
Strona główna arrow Projekty arrow Projekty bieżące arrow Plan operacyjny na lata 2020-2021 „Co z zagrody to na stole” na hasło „Niech Cię Zakole” kołudzka gęsina, z merynosa jagnięcina i złotnicka wieprzowina w lokalnej marce turystyczno-kulinarnej”
Dzisiaj jest: poniedziałek, 26 lipca 2021 6:18:37
Odwiedziło nas: 11597148 gości (dzisiaj: 499, wczoraj: 1547)

BIP

BIP

Fundacja IZ PIB

Plan operacyjny na lata 2020-2021 „Co z zagrody to na stole” na hasło „Niech Cię Zakole” kołudzka gęsina, z merynosa jagnięcina i złotnicka wieprzowina w lokalnej marce turystyczno-kulinarnej”
14 maja 2021

"Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie"
Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej
"Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich" Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich
na lata 2014-2020 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Instytut Zootechniki – Państwowy Instytut Badawczy informuje, że w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Plan operacyjny na lata 2020-2021, realizuje operację pn.:

„Co z zagrody to na stole” na hasło „Niech Cię Zakole” kołudzka gęsina, z merynosa jagnięcina i złotnicka wieprzowina w lokalnej marce turystyczno-kulinarnej”

 

Cel operacji

Wsparcie regionalnej marki turystyczno-kulinarnej „Niech Cię Zakole” w tworzeniu krótkich łańcuchów dostaw i wprowadzeniu do obrotu produktów wytwarzanych w oparciu o lokalny potencjał hodowlany rodzimych ras: gęsi Białej Kołudzkiej®, merynos polski starego typu i świnia złotnicka pstra. Działania będą prowadzone w trzech tematach: edukacyjnym, wdrożeniowym i promocyjnym. Służą temu wybrane formy realizacji operacji, które są skierowane do podmiotów – ogniw krótkiego łańcucha dostaw, czyli hodowców/dostawców, restauratorów/przetwórców i odbiorców/konsumentów. Obszar realizacji operacji to województwa: kujawsko-pomorskie, wielkopolskie oraz pomorskie.

Planowane formy operacji

Warsztaty z efektywnego rozbiór tusz, trybowania i konfekcjonowanie elementów na rzecz gastronomii i przetwórstwa. W ramach warsztatów dojdzie do bezpośredniego kontaktu między hodowcami/dostawcami i wzajemnego określenia oczekiwań.

Warsztaty edukacyjno-wdrożeniowe dla restauratorów i przetwórców, które pozwolą na skuteczne wprowadzenie do ich ofert, potraw i produktów wytwarzanych z lokalnie hodowanych trzech rodzimych ras poprzez efektywne wykorzystanie tusz, przygotowanie do sprzedaży elementów i konfekcjonowanie półproduktu.

Impreza plenerowa z jarmarkiem produktów, służąca prezentacji i wprowadzeniu do obrotu produktów z rodzimych ras opracowanych m.in. w trakcie warsztatów.

Stoiska wystawiennicze na Frymarku w Bydgoszczy i Wolnym Jarmarku w Toruniu – trzykrotny udział na jednym i drugim jest dedykowany odbiorcom lokalnych produktów, którzy robią cotygodniowe zaopatrzenie na tych jarmarkach. W trakcie jarmarków przewidywane są pokazy i degustacje służce edukacji konsumenckiej – przekonaniu ich o wysokiej jakości rodzimego produktu, opatrzonego lokalną marką kulinarną.

Przewidywane efekty

  1. Wprowadzenie na rynek asortymentu produktów pod wspólną marką przy wykorzystaniu, rodzimego potencjału hodowlanego i lokalnego przetwórstwa – efekt 3 łańcuchów dostaw.
  2. Uzyskanie przez uczestników wiedzy i umiejętności niezbędnych do wytwarzania nowego asortymentu produktów i ich komercjalizacji.
  3. Zapewnienie konsumentowi dostępu do wysokich jakościowo, lokalnych produktów.
  4. Efekty operacji będą mierzalne, albowiem: produkty są wprowadzone do obrotu praktycznie natychmiast i dostępne w ofercie 6 podmiotów gastronomicznych, jednego sklepu, 2 zakładów doświadczalnych Instytutu hodujących rodzime rasy i 3 hodowców indywidualnych.

Przeszkolonych w różnym zakresie od konfekcjonowania, przez przetwórstwo do komercjalizacji zostanie w sumie ok. 60 osób.

Produkty w ramach planowanych działań promocyjnych dotrą do odbiorców na różnym poziomie:

  • bezpośrednio poprzez ich prezentację i degustację do ok. 300 konsumentów – wybranych zaproszonych na wydarzenia z degustacjami organizowanymi po warsztatach,
  • bezpośrednio do klientów korzystających z ofert podmiotów gastronomicznych i sklepu – ok. 1000 osób,
  • pośrednio, dzięki promocji w mediach społecznościowych do grupy co najmniej 100 tys. osób – jest to liczba aproksymatywna obliczona na podstawie dotychczas realizowanych działań promocyjnych w mediach społecznościowych.

Partnerzy dodatkowi projektu

Biuro Turystyczne COPERNICANA Anna Gajewska oraz Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna

 
 
© 2008-2021 Instytut Zootechniki PIB (National Research Institute of Animal Production)
Koło Wędkarskie PZW w Oleśnicy pzw.wolesnicy.info - Strona Koła Wędkarskiego w Oleśnicy (świętokrzyskie)
Odpowiedz na wyzwania (konkursy), głosuj, wygrywaj nagrody

Ta strona używa cookies i podobnych technologii. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.